måndag 22 april 2013

Förkyld men lite kreativ!



Har idag varit hemma från jobbet på grund av förkylning. Bitvis är jag helt tjock i huvudet och ligger på sängen eller i soffan och bara andas. Men bitvis har jag även lekt med mina symaskiner.
Härom kvällen klippte jag ut alla delar till en body till mini. Den sydde jag ihop idag. När det var klart kom jag på att A så klart ska ha en matchande tröja. Så jag fick klippa ut även den och sy ihop den.
Bodyn ser otroligt stor ut bredvid t-shirten... men men... Någon gång kan nog mini ha den.

Tyget är fina cupcakes från Stoff och stil med matchande ränder också det från Stoff och stil.

Mönstret på tröjan till A är "little lamb" från en Ottobre tidning, minns inte nummer nu, uppdaterar möjligen med det senare. Den är sydd i storlek 86.

Mönstret på bodyn till mini är från senaste Ottobre, minns inte vad den heter, och om jag kollar upp tröjan så passar jag på att kolla upp även bodyn. Den är i alla fall i storlek 56. Från början ska det inte vara några knappar eller något alls i halslinningen på bodyn. Det tycker jag inte riktigt om. Det är en mycket liten krabat som ska ha den på sig och jag vill inte behöva pressa den över den lilles huvud. Så denna gång sydde jag dit ett sprund och satte en knapp upp till. Lat som jag var orkade jag inte byta från tvillingnålen på den vanliga maskinen när jag skulle sy en söm tvärs över flärpen nertill på sprunden. Med facit i hand skulle jag nog gjort det. Men men, alltid lätt att vara efterklok.

Får se vad A tycker om sin tröja när han kommer hem! Jag hoppas han gillar den! Biltröjan som syddes på syträffen i Kalmar är av samma modell och den har blivit en favvis, men det kan bero på motivet :) Fast å andra sidan så gillar han ju även bakelser, det kan bli en hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar