söndag 15 april 2012

sneak peak...



... på hur fodret kommer att se ut! Sydde klart det igår kväll. Har monterat fast det i bottenplattan och upp en bit på sidorna. Nu är det bara monteringen runt dragkedjan kvar. Det spar jag till tv-tittandet ikväll!

Jag sydde lite fickor på fodret. Två större öppna fickor på ena sidan med en pennficka mellan. På andra sidan sydde jag en mobilficka högst upp och där under en fickpåse med dragkedja! Är nöjd med detta.

Jag hade egentligen tänkt stärka upp mitt fodertyg, det är tunt bomullstyg, men jag hade inte tillräckligt med vlieseline hemma. Hade inte ro eller lust att vänta tills på måndag då jag kan köpa nytt utan bestämde mig för att det nog faktiskt kommer funka ändå. Nu när jag nästan satt fast fodret så tror jag faktiskt än mer på att det kommer gå bra ändå!

Jag återkommer med ett slutligt blogginlägg om denna väska när fodret är fastsytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar