måndag 16 april 2012

Jag är klar med min Weekender!

Jag är klar med Amy Butlers Weekender Bag som har varit det senaste projektet i sew-alongen hos Karinottila! Den här gången har Karin har som vanligt guidat oss i detta projekt och har gjort det med bravur och på slutet hoppade Helene bakom bloggen Hello syr och pysslar in och var lika fantastisk hon!

Helgen har gått åt till att sy ihop fodret. Jag valde att göra lite olika fickor inuti den. En fickpåse med dragkedja, en liten mobilficka, två större fack med ett pennfack mellan (lite som vi gjorde i förra väskan). Efter ihopmonteringen av fodret var det dags att montera det i väskan. Det var lite småknöligt att fästa botten neri, men det gick efter lite pill. Så återstod bara att sy fast fodret i väskan runt Dragkedjor. Denna handsömnad gjordes uppkrupen i soffan kollades på hockeyn. Perfekt bakgrund som inte krävde fullständig uppmärksamhet.
Jag är så nöjd med att jag valde ett roligare fodertyg! Det blev liksom som pricken över i:et!
Nu väntar jag bara på när jag ska få använda min väska! Dags för helgresa snart hoppas jag!
Nästa sew-along ska bli att sy en BH, denna gång kommer Mulliga M stå för instruktionerna då hon lär vara en fena på att sy BH:ar. Egentligen är jag alltid i skrikande behov av en BH, men just nu har jag inte tiden att sy detta. Jag har precis börjat jobba efter min föräldraledighet och vill umgås med min lillfis så mycket jag kan och hinner på kvällarna, iallafall nu till en början. Dessutom håller vi på att renovera vår hall så jag tänkte vara lite delaktig i det projektet och inte bara lämpa över det på sambon. Förhoppningsvis kan jag komma att använda hennes beskrivningar i framtiden om jag får för mig att sy en BH då istället!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar