fredag 21 juli 2017

Jag har sytt, och även skrivit!

Guuud vad längesen det var jag skrev. Men jag har i alla fall sytt under året som varit.

Under hösten blev jag så sjukt trött, en graviditet i kombination med lite dåliga värden på sköldkörteln (om man nu kan ha dåliga värden på något man inte har kvar). Jag sydde men inte så mycket och skriva blev det inte mycket av. När tröttheten tillslut försvann så kom jag ändå inte igång att skriva.

Kanske gör jag ett samlingsinlägg med allt skoj jag sytt sen sist eller så kör jag bara vidare!

Hur som detta inlägg tänkte jag skulle handla om mitt senaste projekt.

Imorse färdigställde jag en amningsanpassad linneklänning. Tack vare vårt tredje lilla underverk som föddes den 15 maj så måste jag nu ha klänningar som jag kan amma i. Har sytt en del under våren men nu mitt i sommaren behövde jag en som gör att jag inte bara får bonnbränna utan även lite bränna på axlar och rygg!

Jag har utgått från mönstret för ruska-klänningen. Förutom att jag gjort själva anpassningen för att amma så har jag tagit bort ärmarna och kragen. Lagt dit fickor och ringat ur halsen både fram och bak.

Tyget köpte jag från Lilofant förra sommaren och sen kantade jag med matchande ränder från det tyg jag sydde tröjor av till grabbarna. Så glad att det räckte, det var inte så mycket kvar. Tyget är tunnare än många andra jersey-tyger som går att köpa och passar väldigt bra till en sommarklänning.

Köpte mig lite etiketter för skoj skull till mina syprojekt. Även tvättrådslappar som man kan skriva storlek på men dem använder jag främst till barnplagg då jag på mina klänningar i princip alltid syr samma storlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar