söndag 18 september 2016

Inte min Everyday Dress

Under sommaren blev det inte så mycket sytt. Men så en dag fick jag för mig att testa Runis klänning Everyday Dress som så många sytt otroligt fina exemplar av. Jag har testat en som en bekant har sytt och den satt bra, något stor så jag valde att gå ner en storlek på min.

Jag blev dess värre inte nöjd med resultatet. Vet inte exakt vad som stör mig mest men jag trivdes inte riktigt med den.

En av anledningarna var fållen som inte funkar ihop med min rumpa. Så den har jag sprätta bort. Men längre än så har jag inte kommit. Den hänger fortfarande ofållad på galgen. Får se vad jag ska hitta på.

Tror en annan anledning kan vara att den jag sydde var i ett tunnare tyg än det min vän sydde i. Den blev tyngre och hade ett annat fall än min. Men det kan jag inte göra något åt.

Tyget i sig gillar jag massor. Härligt och tunnt i underbara färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar