lördag 12 september 2015

Lördagssömnad

Ikväll sydde jag mig en Melange Knit från Ottobre 2/2015

Jag är ju förutom en klänningsmänniska även en koftfanatiker. Så det mönstret har jag spanat på länge.

Den blev lite stor men användbar. Framför allt var den stor kring axlarna. Sydde faktiskt bort lite i ärmsömmen. Jag sydde den i storlek 44 som är min normala storlek istället för den Ottobre tycker att jag ska ha för den hade blivit gigantisk!

Det ser ut som att jag sytt med vit tråd. Det har jag inte. Jag använde en ljusare lila. Det ser bättre ut i verkligheten.

Hade svårt att bestämma vilken av alla lila trådar jag skulle välja. Hade ingen som var klockren. Men jag tycker att den här funkar fint! Lite jobbigt att byta rullar mellan maskinerna. Framför allt när jag

Tyget är beställt från Jonic och det blev en snutt över för kommande kantningsprojekt. Toppen!

Livebild en annan dag!

1 kommentar: