tisdag 8 september 2015

En Ruska på en måndagskväll

Det kliade så mycket i mina fingrar igår att jag bara var tvungen att ta fram maskinerna och sy ihop min utklippta Ruska.

Så efter att ha tagit en promenad med grabbarna efter förskolan, fått i dem lite kvällsmat, dammsugit av delar av huset, plockat undan lite, hängt tvätt, tvättat nya tyger (verkligen ett måste...), gjort i ordning grabbarna för sängen, handlat glass från Hemglassbilen, fått ner yngsta sonen i sängen med en flaska välling, duschat mig och satt stora sonen ute hos mig i soffan med 30 min speltid på läsplattan så började jag! Just det, Linas Matkasse kom även igår och med den medföljde en barnbok som jag och äldsta sonen läste innan han spelade och jag sydde.

Gäller att vara effektiv!

Jag hade en sak jag behövde skära till, fickorna. Tanken var två men efter att ha konsulterat en syvän via nätet så blev det en. Sen var frågan oma den randiga fickan skulle ligga utanpå eller bakom. Det blev utanpå!

Lite bekymmer hade jag. Först missade jag att träffa rätt med kedjesömmen på fickan, fick sprätta upp och göra om! Sen fick jag lite bekymmer med samma söm när jag fållade den första ärmen, den andra ärmen samt kjolfållen funkade i princip problemfritt.



Tyget har jag köpt tidigare i år från Lilofant!

Mönstret är som sagt Ruska, ett finskt mönster, som jag köpt från 3Skatter. Ett roligt och lättsytt mönster. Jag har sytt storlek XL.

Fler bilder:





Så idag är jag färgglad på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar