tisdag 25 augusti 2015

Sommarledighet

Nu är semestern och sommarens ledighet slut. Det har inte blivit mycket sytt av en mängd olika anledningar.

Jag tog mig iväg till Vikingstad en heldag för att sy. Jag fick äntligen klart As lejon shorts (som jag inte ens har fotat än.. ) och sen sydde jag mig en klänning!



Jag har kombinerat två mönster, överdelen är ceciliaklänningen och nederdelen är crossover dress plus att jag har sytt en utanpåliggande ficka. Jag blev mycket nöjd med den. Synd bara att jag när jag använde den senast lyckades fastna i den och dra sönder en bit av sömmen i kjolfållen, som jag sytt med covern och för att det ska bli bra bör jag sy om hela. Suck! Men jag ska ta tag i den, vilken dag som helst...

Ikväll har jag rotat fram lite sömnadsgrejer. Nya Ottobre, plast och pennor. Men suck, hur många permanent marker finns hemma som inte funkar??? Och hur många funkar??? Ingen!!! Måste ha men det är omöjligt att få tag på där jag letar. Behöver nog gå till en bokhandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar