torsdag 27 augusti 2015

Lite sömnad

Igår kväll hade jag närkontakt med tyg och dessutom ficke jag lite sytt!

Jag såg till att göra om fållen på fjärilsklänningen! Så den har jag till jobbet idag!

Sen bestämde jag mig för att göra en "An ordinary day" från senaste Ottobre, 5/2015. Hade inte riktigt ritat ut mönstret rätt så jag fick rita om lite och så mycket lättare det gick med bättre pennor!





Ska sy den i tre lila tyger som matchar. Jag köpte det prickiga och småblommiga när mamma beställde tyg från jonic. Men glömde storblommig till mig själv. Som tur var fick mamma lite över som jag fick efteråt. Har hela tiden tänkt att det ska bli en "spillbitsklännig" av dessa tre. Ska klippa ut ärmar också, men kan inte bestämma vliket tyg jag ska ha där. Jag ska göra med kortärmad då det är mer praktiskt för en koftfanatiker som mig!





Vet inte om jag ska köra ärmarna i samma som överdelar, det storblommiga eller om jag ska ha prickigt, småblommigt. Om jag ska ha två lika eller en av varje. Det får mogna lite. Fickpåsarna har jag också klippt ut, de blev prickiga!

Vet inte vilken färg jag ska ha på täcksömmarna sen, vitt eller någon lila? Vitt lutar det åt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar