söndag 30 augusti 2015

Klar med An ordinary day!

Igår hade vi barnkalas här hemma!

Efter kalaset stannade en familj kvar på middag, hämtmat! När de drog sig hemåt och båda barnen somnat så kröp jag ner till min sykammare för lite avkoppling!

Jag sydde klart min "An ordinary day" från senaste Ottobre ( 5/2015).

Jag tyckte den blev lite kort, så istället för att fålla den klippte jag till en 10 cm remsa av det prickiga tyget som jag vek dubbelt och sydde fast i nedkant på samma sätt som man syr dit mudd. Körde sen en cover-söm för enhetens skull.

Gjorde samma sak vid både ärmslut och halskant men med en 5 cm remsa. Fast här sydde jag ingen cover-söm utan lät den bara vara. På halskanten sydde jag ett litet veck mitt fram så att den blev lite v-ringad!

När klänningen sen prövades insåg jag att den behövde strykas för att inte alla coversömmarna skulle vara så bubbliga. Dessutom tenderade fickpåsarna att krypa ut. Så nu ikväll har jag sytt fast fickpåsarna. Fick sy en dekorsöm på hushållsmaskinen, valde våffelsömmen, då det inte går att sy med covern när jag inte kan låsa fast sömmen med exempelvis sidsömmen. Först störde det mig, att det inte blir enhetligt. Men nu känns det skönt att den inte är så markant.

Den ska invigas imorgon till jobbet!

Nu skan jag sova!

1 kommentar:

  1. Det gör du rätt i att inviga den på jobbet. Väldigt fin och smart av dig att förlänga den med lite prickigt så att du blev helt nöjd.

    SvaraRadera