onsdag 1 april 2015

Onsdags syjunta i Vikingstad!

En onsdag i månaden är det syjunta i scoutgården i Vikingstad. Denna junta har jag hittat via Facebook och det är ett riktigt härligt gäng som brukar träffas. Tjejer, kvinnor, damer och tanter :) i alla åldrar. Det brukar dyka upp ungefär åtta stycken vilket är alldeles lagomt!

Idag var det dags för aprilträffen! Jag ville hemskt gärna sy en klänning till mig själv men det fick prioriteras bort. Istället stod tröjor till grabbarnas påskägg på att göra listan!


Hade egentligen velat fålla med brun eller orange tråd men den bruna tråd jag äger går inte ihop med min cover och då får jag sy med pfaffen och tvillingnål. Pfaffen fick stanna hemma och för att bli klar med tröjorna fållade jag med den 3-trådiga smala täcksömmen. Vill jag kan jag ändra detta vid ett senare tillfälle! Jag funderar även på att sticka ner mudden i halsen med tvillingnålen. Vi får se helt enkelt!

Modellen är Little Lamb från Ottobre som är sydd i storlekarna 110 och 98. Kanske borde jag sytt i storlek 92 till E men nu har han att växa i! Tyget är köpt på Jofotex för ett tag sen. Det randiga köpte jag när jag sydde helikopter-tröjorna under hösten 2013 men tågen har jag haft lite längre, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar