tisdag 7 april 2015

En påbörjad Twist Knot!

Första dagen i arbetsveckan, denna gång en tisdag men samma visa som annars, Sambon i Malmö och jag hemma själv med grabbarna! Om grabbsen somnar tidigt brukar det klia i mina synerver och det gjorde det verkligen idag!

Jag hade ju med mig ett tänkt projekt till mig själv på syjuntan i onsdags, men det hanns inte med. Sen har det varit påskhelg med roligt flängande från kust till kust. Först, efter jobbet i torsdags kväll åkte vi till Västervik, där stannade vi till fredagkväll, hälsade på släkt och tittade till sommarstugan. Sen tillbaks till Linköping för sömn och ompackning och därefter mot Göteborg. I Göteborg blev det träffa släkt, se Kristina från Duvemåla på operan, hälsa på goda vänner innan vi i söndags kväll åkte hemåt igen. Under måndagen var det hemmafix på agendan, bland annat hann vi med handling med glassätning;



Inköp och bygge av sandlåda;


Invigning och lek i sandlåda;


Då någon sömnad under denna påsk har det inte blivit.

Så ikväll sög det ordentligt i sytarmen och jag var tvungen att påbörja något. Så jag tog tag i mitt projekt från i onsdags! En Twist Knot skulle det bli!


Tyget är fantastiskt! Inköpt på Tygfabriken här i Linköping! Köpte 2 meter och det kostade inte över 100 kr/m, tror detta låg på 89 kr/m, trevligt!


Det är ett härligt viskosjersey som får ett tyngre och bättre fall, perfekt klänningstyg!

Twist Knot är en klänning från Ottobre nr 2/2013 och jag har testat mönstret en gång förut, sommaren 2014 på syjuntan Vimmerby när jag hade fantastiska Åsa tillsyhjälp! Den här gången fick det räcka med själva tidningen och beskrivningen på Älsklingsfrös blogg! Den beskrivningen är grym, betydligt tydligare än Ottobres egna. Tack tack för det! 

Ett av de lurigaste momenten är själva knuten, men jag minns hur Åsa sa åt mig att dra ihop för att inte få ett hål rakt in, det gick så där förra gången och super denna gång!


Hur långt hann jag då... Inte klart... Men det är bara fåll och ärmslut kvar! Så nästan! Men tyvärr inte redo att använda än.



Hoppas jag får tid att fålla imorgon!!!
Men på tre timmar kom jag ändå riktigt långt! Nu måste jag dock sova, ska ju orka upp imorgon och åka till jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar