måndag 16 mars 2015

Ensamkväll blev sykväll!

Sambon är till Malmö mån-tis i princip varje vecka. Mina måndags kvällar brukar vara kaotiska, skulle kunna fylla en hel blogg med bara berättelser från dessa måndagar. Men idag gick det bra. Fick i grabbarna lite att äta, hann tvätta av dem innan de däckade och hann till och med borsta tänderna på båda innan de somnade. Vi satt alla tre i soffan och slappade och innan klockan var åtta sov båda! Vet inte hur längesen det var som båda sov innan klockan åtta. Vet inte om det har hänt under hela 2015.

Så jag tog tillfället i akt och smet ner i sykammaren och sydde klart den andra klänningen som jag började sy på gårdagens syjunta. Det var ju "bara" att sy på en ficka. Sy ihop sidsömmarna. Fålla ärmslut och nederkant.


Den känns grymt skön. Lite lång i ärmarna kanske men det får va så!

Mönstret heter Ruska och det har jag beställt från 3Skatter. Tyget köpte jag redan i somras från Jonic. Ränderna beställde jag nu senast även dom från Jonic.

Sammanfattning. Fickan gick supersmidigt att sy, även denna gång med limpenna och tygpenna. Coversömmarna, i fållen och runt fickan blev klockrena. Inga hoppstygn och ingen tråd som gick av!

Lite bilder, är för trött för att skriva mer nu: 

Bra mönsterpassning!
Närbild ficka:

Struken och klar inför imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar