söndag 25 mars 2012

Vårig bodysuit!

Igår kväll fick jag lite tid över och valde att sy lite. Hade tidigare i veckan klippt ut delarna till en bodysuit som jag sydde ihop.
Jag utgick från en bodysuit som A har från Villervalla och även ett bodymönster i Ottobre för att få till storleken. Storleksmässigt blev den jättebra men halsen blev lite vid, men med en dregglis på sy märks det inte men till nästa gång ska jag försöka göra den lite annorlunda, lite högre i halsen på framstycket.

Valde att göra en farfarsknäppning och använde mig av Krimskrams beskrivning. Fick inte till det så bra som jag hade hoppats, tycker det är svårt med de två små jacken i sprundet. Den här gången blev det nog för vida. Bättre lycka nästa gång... för jag gillar knäppningen, är så lätt att ta på och av plagget!

Tyget är ett tunt jerseytyg från Stoff & Stil kantad med lila muddväv från Ohlssons.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar