fredag 23 mars 2012

Skroten

Är på väg hem från ett par dagars trevligt besök i Göteborg. Denna gång blev det inget besök på SoS, får hitta någon som kan langa åt mig istället, eller köpa via nätet. Men tro inte jag blev utan tygshopping ändå. Fick sambon att ta svängen via Skene/Kinna på vägen hem och stannade till på det berömda Skroten! Först hamnade vi lite fel, stannade för tidigt och jag kom in i en tygbutik som var riktigt tråkig, bara massa fula tyger och annat skräp. Enda roliga var att de hade mängder med Stil-mönster som de sålde för 20 kr styck. Någonstans bland alla fanns nog mönstret jag försökte köpa precis när de skulle sluta säljas i Sverige, men jag kände att idag inte hade tiden att stanna och leta.

Väl på rätt ställe kunde jag shoppat hur mycket som helst. Men nu var mitt mål barntyg och det i trikå. Köpte fyra olika mönstrade, ett rött klövertyg till mig själv, blå/rött nattåget och två till som var samma mönster på men olika färger. Sen köpte jag ett blått enfärgat jersey. Gjorde ett avsteg från målet, köpte ett bomullstyg, rött med vita prickar. Skulle kunna bli superfint på en sommarklänning. Men tanken är att ha det som foder i min weekender bag i sew-alongen!

Nästa gång det blir besök till Skroten så får jag nog ha bomullstyg på min shoppinglista!

Trodde jag skulle hitta svamptyg också, men det gjorden jag inte. Har lovat Ida en mössa i ett rosa svamptyg och den lovade jag syster att Ida skulle få ett par tights i samma tyg. Syster skulle till och med betala det tyget. Får se beställa det från Ohlssons istället, kan kanske be någon langa om jag inte hinner i påsk när det är dags för Linköpingsbesök.

780 kr fattigare blev jag på besöket men nu sitter jag och klappar på de fina tygerna i bilen hem!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar