torsdag 14 september 2017

Återblick 4 - sylan nummer 2 på Vikingavallen i Stallarholmen

I slutet på mars var det dags igen. Syhelg i Stallarholmen! Det är mycket som ska packas med för en helg!


Denna gång kom jag dit med en tjockismage och sydde mest bebiskläder!

Här kommer en kavalkad av bilder! Först ut var att sy första bebis-kitet i znoks underbara röd/vita elefanter som jag köpt begagnat från en tjej i Linköping. Nästan 2 m för 100kr. Galet billigt och jag är så nöjd. Filt hann jag med hemma innan sylanet.

Sen blev det body och byxa i storlek 56.

Även en baggydress i storlek 56 i elefanterna!

Och såklart en liten mössa som matchar!

Måste självklart visa ett par bilder från när lillebror var nyfödd och hade sina elefanter på sig!



Ett Pichatu-set blev det också. För att marcha brosorna på pokemon-j akt till sommaren. En body med knäppning i raglansömmen och haremsbyxor, båda i storlek 56.


Till grabbarna blev det tröjor, så klart sydda av mönstret Little Lamb från Ottobre, i tv-tyget från Tyglycka. Deras far hade redan fått en, så nu kunde de matcha!


Jag själv fick mig en amningsanpassad Ruska i ett fantastiskt finskt tyg köpt från Skapa form & design.


Det blev fler baggydressar, en i storlek 56 i kassettbandstyget från Lilofant.


Sen påbörjade jag ett syskonmatchnings-set i de underbara björnar som fiskar. Jag hade köpt småbitar redan när Alfons var liten men nu under våren kom jag över mer. Två enmeters-bitar björnar och en enmeters-bit matchande ränder. Det blev en baggydress i storlek 62 och två Little Lamb tröjor. De syddes dock klart på hemmaplan.

Här för någon vecka sen lyckades jag äntligen fånga grabbarna i dessa kläder.


Sydde även ett bebis-set till en av sambons kollegor som fick barn i februari. Skulle de inte hinna ses så kunde vår bebis få det. Men det hanns med, även om det var först under sommaren!


Även denna gång kom Yvonne från Tygaffären i Göteborg på besök. Jag shoppade loss åt både mig och mamma!



Åh vad jag älskar detta fenomen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar