torsdag 14 september 2017

Återblick 3

Efter jul blev det inte supermycket sytt här hemma. Tiden räckte inte till, jag var gravidtrött och med en inneboende i källaren var det svårare att krypa in i Sykammaren på sena kvällar.

Men sist ut på året 2016 var en tröja till sambon. Eller om den först blev klar efter nyår. Tanken var julklapp men det hanns inte med. Modellen är från Ottobre och tyget langade mamma till mig från höstens Syfestival i Stockholm. Det är ett finskt tyg, tror det kommer från Paapii.


Ett par dagar in i januari hade jag och Malin x2 en liten syjunta här hemma. De sydde underkläder och jag en kontorspyjamas!

Tyget älskar jag. Det tog tid att få hem det men helt klart värt att vänta på!

Sen kom jag iväg på ett tillfälle av sycirkeln också. Då sydde jag det mesta på min amningsklänning Tecia. Tyget är från början från Lillestof som jag var på gång att köpa under sommaren 2016. Gjorde det aldrig. Sen såg jag det live på sylanet i Stallarholmen och ångrade mig. Snubblade över en rea i mellandagarna som hade det och slog då till. Så nöjd över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar