lördag 27 februari 2016

Haremsbyxor

I veckan som varit sydde jag mig ett par haremsbyxor! De blev görsköna!

Tyget köpte jag från Zicca Fabrics på Syfestivalen. Jag köpte 2m och med lite pussel fick jag ut både fram- och bakstycke. Ett tag trodde jag att jag skulle behöva en söm mitt bak för att jag inte kunde få ut bitarna. Men med bara någon millimeters marginal uppåt och nedåt lyckades jag. Har nu en hyfsat stor bit kvar som jag kan sy något annat av.

Mönstret har jag köpt från MadebyRuni! Enkelt och bra mönster.

Jag har dock gjort dem lite förstora i benmuddarna så det ska jag göra om. Bara klippa bort och sy bort lite och sen sy tillbaks dem.

Jag har krupit i dem varje dag efter att jag kommit hem från jobbet. Sitter i soffan just nu och slappar i dem :)

2 kommentarer:

  1. Fina byxor! Du har möjligtvis inte ngt kvar, skyulle behöva till korta ärmar på ten-vå t-shirt, ca 20 cm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en bit på kanske 45x35+35x35
      Det är från första tryckningen där hjärtana var något mindre. Kan den funka?

      Radera