torsdag 24 december 2015

Julklänning

Idag är det julafton och idag har jag på mig julklänningen som har jäklats med mig. Jag började sy den förra året i december (http://pysseltos.blogspot.se/2014/12/inland-gar-det-bra-ibland-inte.html?m=1) men hann inte klart den innan jul då vi hastigt och lustigt bestämde oss för att fira jul helgen före julafton.

Så jag tror att den syddes klart i januari någongång istället. Sen har den hängt på en galge i min sykammare istället.

Så idag kom äntligen premiäranvändningen av den!

Kan konstatera två saker:
1) Frotté är varmt!
2) att sy spetsresår i halslinningen är svårt att få till på ett bra sätt!

Har klicka hem två tyger från Znok idag. Har spanat på det ena, Roza, jättelänge och nu när Sorgmantel kommit så beställde jag av båda till mig själv i julklapp! God Jul Nina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar