måndag 19 oktober 2015

Trögt i syverkstaden

Det går trögt i syverkstaden. Inspiration finns men tiden, den köra tiden tyckts aldrig finnas.

Har städat nere i sykammaren under senaste veckan. Har haft lite väl många olika lådor med överblivet material. Jag vet när jag börjar på en låda eller kasse vad tanken med den är men sen tappar jag ofta bort mig. Vad är skrufs/skräp, vad funkar att sy prematurkläder av eller iaf lapptäcke, vad funkar till annat? Denna oordning stör mig. Men jag sorterade iaf upp skräp/skrufs-påsen och prematur/lapp-påsen under veckan. Skrufs har jag sparat för att kanske använda som stoppning eller liknande för tillämpliga projekt. Något sådant här ännu ej blivit av och kanske är det lika bra att kasta den påsen nu, den är full! Går det att använda som tygåtervinning och i så fall var lämnar man in det? Finns det några särskilda stationer?

Sen har jag klippt ut lite plagg, tre tröjor och två bebis-bodys. Två av tröjorna är till mina grabbar, en till yngste kusinen och bodysarna är för att bli av med spillbitar. Det kommer lite kompisbebisar inom kort så då kan de komma till användning. Bättre att klippa ut när jag ändå har tygerna framme än att peta ner kvarvarande i någon av lådorna som jag sedan inte har koll på :)

Mina grabbar ska få varsin Halloween-inspirerad tröja! Tyget köpte jag för 2 eller 3 år sen och måste ju sy upp det innan det inte räcker längre eller innan de tröttnar på det!

Sen beställde jag lite inspiration idag! Den finska klänningsboken och den nya Helt spesiell. Håller tummarna att de hinner komma innan helgen. För sen är jag borta en vecka och då är det ju onödigt att de bara ligger och skräpar på utlämningsstället!

1 kommentar:

  1. Ibland kan det hjälpa inspirationen om man rensar lite. Hoppas du hinner få dina böcker i tid. Jag blir också sugen att beställa dessa böcker som inspiration. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera