torsdag 3 januari 2013

Köpeklänning...



VEST_JACKY klänning 27V2006Under mellandagsrean var jag ute på stan och kikade på lite kläder. Passade på att smita in på en affär som har Desigual-kläder. Jag är lite småkär i dem, men det är inte min plånbok och oftast inte heller min kroppsstorlek. Men titta kostar ju inget. Tittade, inget på rea, tittade lite till. Hittade två fina olika modeller. Prövade båda, och båda satt bra, den ena i storlek L och den andra i storlek XL. Men för 799 kr resp 899 kr så kändes det inte så jätteroligt (tänk vad mycket tyg man kunde få för det :)) Dessutom, den för 899 kr var trasig. Hällan till midjebältet hade slitits lite från vanliga tyget och gjort ett litet hål. Inget man vill betala 899 kr för, och jag var inte ens sugen på att fråga om de hade någon mer i samma storlek, för 899 kr tycker jag inte ens att det borde kunna gå sönder. Nu vet jag inte hur det gick sönder, men ändå. 

Det blev inget köpt, väl hemma kunde jag dock inte släppa dessa två plagg. Surfade runt lite och efter en stund hittade jag XL-klänningen på rea, för 550 kr på sajten miinto.se. Med fri frakt och lovad snabb leveranstid så beställde jag. Den andra klänningen hittade jag ingenstans, inte ens för ordinarie pris, så det fick va. Beställde klänningen i lördags, idag kom den. Snabb leverans tycker jag med tanke på nyårshelgen! Klänningen var jättefin men sen blir jag lite trött på sömnaden. Kikade rätt noggrant på just hållarna till midjebandet. Inser att det visserligen inte var trasig som på den jag hittade här i stan, men ser å andra sidan att hällorna inte är zick-zackade och på väg att repas upp. Visst kan jag reklamera, men det finns ju ingen sån som inte har det på detta sätt. Nu betalde jag ju inte full pris för den och för min del är det ju lätt att åtgärda. Men jag tycker ändå det är dåligt. Tycker att dessa plagg borde vara sydda bättre!
Sen ska man tydligen inte gå in på sidan ett par dagar senare för att leta fram bild på klänningen till sin blogg, för då hittar man den visst ytterligare 100 kr billigare... men men jag är fortfarande nöjd med mitt köp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar