tisdag 18 oktober 2011

Höstgardiner!


Nu har tema Höst inletts i köket. Blev igår klar med gardinen jag köpte tyg till förra hösten (ikea) och började sy i helgen. Sydde klart den igår mellan matningen av lillfisen, söm igår var väldigt intensiva. Gick nog knappt en timme mellan vissa matpass.

Jag är nöjd med gardinen även om jag måste lära mig ett par saker...
1) För att få till snyggt rynk, måste jag ha mer tyg än 2.65 m i köket...
2) Ikeas tyger är inte trådraka... alltså om jag har kvar stadkanten och sen ser till att de andra är trådraka så är tygbiten inte en rektangel med 90 graders hörn. Irriterande, stadkanten är ju annars tacksamt. Detta gäller deras tryckta tyger.

Vet inte heller om jag tycker att gardinen passar i köket...

Men löven i tyget påminner om hösten!

Tyget räckte inte till fönstret på köksdörren. Det hade det gjort om jag inte varit så envis. I och med att tyget är tryckt var avigsidan vit och det är ju inte roligt att titta på när vi sitter i uterummet, så gardinen är dubbelsydd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar