onsdag 5 oktober 2011

Body med moln!

Idag var As farmor på besök. Med en extra person som tog hand om A passade jag på att leka med symaskinen mellan amningen.

Jag använde samma mönster som sist, men den här gången tänkte jag att jag verkligen skulle följa sybeskrivningen plus vara ännu mer noggrann när jag kantar med muddväven. Kantningen blev mycket bra, den är jag nöjd med denna gång. Även om jag på slutet insåg att jag inte följde beskrivningen på kantningen vid benen. Jag kantade fram- och bakstycke för sig först och sydde inte ihop först och kantade sen. Men den skillnaden är marginell.

Sydde denna gång ihop ärmbiten med fram- och bakstycke innan jag sydde ihop ärmen. Fungerade lite smidigare än att först sy ihop ärmen för att sen sy fast den i hålet.

Den vita muddväven är köpt i en tygbutik i Kalmar. Moln-tyget, jersey/trikå, köpte jag på Ohlssons Tyger i Linköping.

Satte bara två tryckknappar istället för tre i grenen, men i stl 50 kändes det vara gott nog.

Imorgon ska A få prova att ha den på sig. Vi ska iväg både till läkaren och till öppna förskolan!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar