onsdag 17 december 2014

Jultröja!

För två år sen köpte jag ett fint tomtetyg av en tjej på Facebook. 1 yard kom jag tursamt nog över! Förra året blev det julkläder till grabbarna. En raglan tröja i storlek 98 till A och en raglan body i storlek 74 till E.
När jag sydde dessa snålade jag lite på tyget. Bodyn sydde jag på andra ledden på tyget. På detta sätt kunde jag få ut fram- och bakstycket nedanför delarna till tröjan.

Detta visade sig vara klokt. I år kan E definitivt inte ha sin body. A skulle kunna ha sin, men då lillebror är större än vad storebror var vid motsvarande ålder och redan har 86/92 i storlek så får han ta tröjan från i fjol.

Biten tomtetyg som var kvar från förra året räckte inte till en hel tröja, men med hjälp av lite randigt tyg och rätt mycket pusslande blev det tillslut en ny raglantröja i storlek 110, perfekt till A!
 Så nu har båda grabbarna till på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar