måndag 28 november 2011

Kamelbyxor

Idag har jag fått klart ett par muddbyxor till A! Passade på att klippa ut delarna och sy ihop dem medan lillfisen låg och sov.



När jag klippte ut tygdelarna till byxorna så använda jag min rullkniv och skärmatta som jag köpte på Stoff & Stil i förra veckan. Det fungerade utmärkt. Framför allt när jag bestämde mig för att inte använda sömsmån denna gång. Då var det bara att skära efter mönsterkanten och det gick snabbt och smidigt! Dessutom var det väldigt lätt att skära ut bitarna till mudden i midjan och till bensluten.

Mönstret är det jag använt tidigare (röd-blå randiga), i storlek 60 från Sömnadsmagasinet.

Tyget är ett velourtyg från Stoff & Stil som jag köpte förra hösten. Finns inte kvar att köpa hos dom, så jag har snålat lite med det. Tycker ju att det är underbart! Men här i förra månaden kom jag över ytterligare en meter av detta tyg från en person i facebook-gruppen Tygsamlarna! Så nu känner jag att jag kan fortsätta använda min förra meter!

Som muddtyg använde jag ett randigt jerseytyg också det från Stoff & Stil och inköpt i förra veckan!

Det dröjer kanske ett tag innan lillfisen passar perfekt i byxorna, men jag gjorde muddkanten i byxbenen lite längre denna gång för att det ska bli lättare för honom att ha dem redan nu. Byxorna blir pösiga men användbara! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar